До промене у режиму рада је дошло због повећане производње
у фабрици, која је извезла око 43.000 аутомобила модела „500-Л“
Тренутно је у фабрици запослено 2.435 радника
Крагујевац – Од понедељка, осмог априла, „Наша фабрика“, како се однедавно
зове „Фијатова“ фабрика аутомобила у Крагујевцу, прелази на нови режим рада.
Уместо од понедељка до четвртка у две смене по десет сати дневно, радници ће
радити у три смене, свих пет дана у недељи, по осам сати.
Радна седмица дакле остаје иста, 40 сати недељно, а до промене у режиму рада је дошло због повећане производње у фабрици, која је извезла око 43.000 аутомобила „500-Л“.
У овој години се очекује да буде произведено око 140.000 тог аутомобила у различитим варијантама. Како је истакао директор Компаније „Фијат аутомобили Србија” Антонио Чезаре Ферара, обим производње зависиће од потражње новог модела на тржишту, пре свега ЕУ и САД, од којег групација „Фијат-Крајслер“ доста очекује.
Запослени у „Нашој фабрици“ задовољни су променама, будући да су неколико пута протестовали због преоптерећености. Радни дан од десет сати заправо је трајао целих 11, јер су морали да дођу и оду са посла бар пола сата пре, то јест после. Толико је, наиме, било потребно за преузимање, односно предавање смене.– Прелазак на нови режим рада представља значајно растерећење за раднике, с тим да их ове године чекају веће обавезе због планираног повећање производње – рекао нам је председник синдиката „Наше фабрике“ Зоран Марковић, наводећи да радници имају три паузе, једну од пола сата и две „техничке“ од по десет минута.
Према речима директора Фераре, у „Нашој фабрици“ је запослено „тачно 2.435 радника“, онолико колико је предвиђено уговором који су „Фијат“ и наша влада потписали 29. септембра 2008. Тада је оснивано заједничко привредно друштво „Фијат аутомобили Србија“, у којем је торински гигант са 67 одсто капитала већински власник. Повећање производње, заправо, значи формирање нових радних места.– Отварањем треће смене запослићемо још 600 нових радника. До краја ове године, а вероватно и пре, стићи ћемо до броја од 3.000 запослених. Изузетно сам задовољан. Имамо веома способне, предане и вредне раднике. Из дана у дан примамо младе инжењере којима је први посао и прво радно искуство баш у „Фијату“. Пролазе обуку, разне тренинге који трају и по годину дана. Тако постају веома корисни, готово незаменљиви сарадници у производњи аутомобила – изјавио је Ферара у недавном интервјуу за „Политику“.
По одлуци Владе Србије, „Фијату“ следује 10.000 евра за свако новоотворено радно место, што значи да је до сада, по овом основу, из државне касе издвојено 24,35 милиона евра. За још 600 нових радника, компанија ће добити додатних шест милиона евра.
Имајући у виду да је код коопераната који су своје погоне изградили у Крагујевцу (Џонсон контрол, Сиђит, ХТЛ и Мањети Марели, Промо Мањети) ангажовано још око 1.000 радника, то значи да је држава до сада за запошљавање у ауто-индустрији, и то само на територији овог града, издвојила више од 40 милиона евра. „Фијат“, иначе, широм Србије има 11 великих добављача.
Будући да је само у савремену опрему, која крагујевачку фабрику сврстава у ред најмодернијих у свету, уложено 850 милиона евра, реч је, заправо, о инвестицији која се мери улагањима од чак 1,2 милијарде евра.
У „Нашој фабрици“ не раде само Крагујевчани, већ су ту посао нашли производни радници и млади инжењери из целе Србије.
------------------------------------------------------
Национални модел за 10.900 евра
До краја ове године у „Нашој фабрици“ биће покренута производња најшире могуће палете модела „500-Л“, са пет и седам седишта, за британско и америчко тржиште, с погоном на природни, односно течни нафтни гас, па „трекинг“, што је робуснија варијанта и, наравно, националног модела „500-Л“. Уз субвенције државе, ова варијанта „великог фиће“ продаваће се само на српском тржишту, по цени од 10.900 евра, што је за 4.600 ниже од најјефтинијег модела са климом. Током ове године, у Крагујевцу ће бити произведено између 1.000 и 2.000 националног модела „500-Л“.
Радна седмица дакле остаје иста, 40 сати недељно, а до промене у режиму рада је дошло због повећане производње у фабрици, која је извезла око 43.000 аутомобила „500-Л“.
У овој години се очекује да буде произведено око 140.000 тог аутомобила у различитим варијантама. Како је истакао директор Компаније „Фијат аутомобили Србија” Антонио Чезаре Ферара, обим производње зависиће од потражње новог модела на тржишту, пре свега ЕУ и САД, од којег групација „Фијат-Крајслер“ доста очекује.
Запослени у „Нашој фабрици“ задовољни су променама, будући да су неколико пута протестовали због преоптерећености. Радни дан од десет сати заправо је трајао целих 11, јер су морали да дођу и оду са посла бар пола сата пре, то јест после. Толико је, наиме, било потребно за преузимање, односно предавање смене.– Прелазак на нови режим рада представља значајно растерећење за раднике, с тим да их ове године чекају веће обавезе због планираног повећање производње – рекао нам је председник синдиката „Наше фабрике“ Зоран Марковић, наводећи да радници имају три паузе, једну од пола сата и две „техничке“ од по десет минута.
Према речима директора Фераре, у „Нашој фабрици“ је запослено „тачно 2.435 радника“, онолико колико је предвиђено уговором који су „Фијат“ и наша влада потписали 29. септембра 2008. Тада је оснивано заједничко привредно друштво „Фијат аутомобили Србија“, у којем је торински гигант са 67 одсто капитала већински власник. Повећање производње, заправо, значи формирање нових радних места.– Отварањем треће смене запослићемо још 600 нових радника. До краја ове године, а вероватно и пре, стићи ћемо до броја од 3.000 запослених. Изузетно сам задовољан. Имамо веома способне, предане и вредне раднике. Из дана у дан примамо младе инжењере којима је први посао и прво радно искуство баш у „Фијату“. Пролазе обуку, разне тренинге који трају и по годину дана. Тако постају веома корисни, готово незаменљиви сарадници у производњи аутомобила – изјавио је Ферара у недавном интервјуу за „Политику“.
По одлуци Владе Србије, „Фијату“ следује 10.000 евра за свако новоотворено радно место, што значи да је до сада, по овом основу, из државне касе издвојено 24,35 милиона евра. За још 600 нових радника, компанија ће добити додатних шест милиона евра.
Имајући у виду да је код коопераната који су своје погоне изградили у Крагујевцу (Џонсон контрол, Сиђит, ХТЛ и Мањети Марели, Промо Мањети) ангажовано још око 1.000 радника, то значи да је држава до сада за запошљавање у ауто-индустрији, и то само на територији овог града, издвојила више од 40 милиона евра. „Фијат“, иначе, широм Србије има 11 великих добављача.
Будући да је само у савремену опрему, која крагујевачку фабрику сврстава у ред најмодернијих у свету, уложено 850 милиона евра, реч је, заправо, о инвестицији која се мери улагањима од чак 1,2 милијарде евра.
У „Нашој фабрици“ не раде само Крагујевчани, већ су ту посао нашли производни радници и млади инжењери из целе Србије.
------------------------------------------------------
Национални модел за 10.900 евра
До краја ове године у „Нашој фабрици“ биће покренута производња најшире могуће палете модела „500-Л“, са пет и седам седишта, за британско и америчко тржиште, с погоном на природни, односно течни нафтни гас, па „трекинг“, што је робуснија варијанта и, наравно, националног модела „500-Л“. Уз субвенције државе, ова варијанта „великог фиће“ продаваће се само на српском тржишту, по цени од 10.900 евра, што је за 4.600 ниже од најјефтинијег модела са климом. Током ове године, у Крагујевцу ће бити произведено између 1.000 и 2.000 националног модела „500-Л“.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου