Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012

Kupuju se samo mali potrošači i luksuzni automobili


Kriza je desetkovala prodaju i spustila cene kako novih tako i polovnih vozila. Za manje od 10.000 evra mogu se kupiti nova kola, čija je cena ne tako davno bila i 12.000. Takođe, odlični polovnjaci srednje klase mogu kupiti i za 2.500-3.000 evra.
automobili4
Drže se koliko-toliko samo najmanji automobili koji malo troše i oni najluksuzniji za čiju prodaju nikad nema zime. Za sve između ove dve krajnosti ne pomažu ni niske cene, jer kupaca nema.

"Nemamo više prostora da spuštamo cene, ovo je minimum. Jedino što možemo je da uvodimo određene komercijalne akcije, kao što su popusti do 1.000 evra, zimske gume koje trenutno idu uz 'dačiju' ili povoljniji uslovi kod određenih banaka", navodi Dejana Komadina iz PR predstavništva Reno-Nisana za Srbiju.

"U dogovoru sa francuskim proizvođačem odlučili smo da znatno snizimo trgovačke marže, tako da trenutno važe izuzetni uslovi za kupovinu automobila svih segmenata. Za nas je ohrabrujuće što su izuzetno traženi mali automobili, u čemu 'Pežo' godinama ostvaruje dobre rezultate sa modelima 206+ i 207, čije su cene oko 10.000 evra u zavisnosti od opreme", navodi Jelena Misojčić, PR Verano motorsa.

Nova vozila više pojeftinila

Isto je i sa polovnim automobilima, ocenjuje Petar Stakić, PR najpoznatijeg sajta za njihovu kupoprodaju Polovniautomobili.com. On dodaje da su nova vozila ipak procentualno više pojeftinila nego polovna:

"Moguće je kupiti sasvim pristojne modele polovnih automobila po ceni od 3.000 do 4.000 evra, pa i niže. Na tom spisku su „opel astra", „reno laguna" ili „megan", „fijat stilo", „ford fokus"... Raspon njihovog godišta je od 2001. do 2004".

Stakić objašnjava da ima nekoliko razloga koji su doveli do snižavanja cena:

"Padom standarda pala je i njihova cena, a uvoznici su ih spustili koliko su mogli da bi im uvoz koliko-toliko bio isplativ".

Bitan razlog za pojeftinjenje polovnjaka on vidi i u tome što se trenutno najviše vozila uvozi iz Italije, a tamo su jeftinija nego u Nemačkoj, odakle su ranije najčešće kola stizala. Osim toga, konkurencija u prodaji polovnih automobila na našem tržištu je velika.

Stakić smatra da polovni automobili neće poskupljivati u skorije vreme, ali napominje da to može da se desi ukoliko se obistini priča da država namerava da uvede zabranu na uvoz vozila sa evro 3 motorima, odnosno da dozvoli samo uvoz vozila koja imaju evro 4 ili novije.

"To onda može povećati cenu vozila ili ih u najboljem slučaju zadržati na istom nivou. Neće biti moguć uvoz kola koja sada koštaju 2.500, 3.000 ili 4.000

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...