Inovativnost i preduzetnički duh nedostaju Srbiji, poručuje Meta Kiel Nielsen, ambasadorka Danske u Srbiji.
Srpskim firmama nedostaje inovativnost da bi bila konkurentnija. Ona predlaže poljoprivrednim proizvođačima da umesto paradajza i paprike počnu proizvodnju asparagusa, špargle ili brokolija.
"Moguće ih je transportovati i na udaljene destinacije, a žitelji nekih severnih zemalja za kilogram špargle, van sezone, dali bi i po 1.000 dinara", kaže Kiel Nielsen.
Inovativnost ne znači novi proizvod, već novi način proizvodnje koja je bolja i jeftinija. Uloženih hiljadu dinara u potpuno novi proizvod na tržištu ostvaruje prihod od 35.000 do 93.000 dinara. Ista suma uložena u unapređenje poslovanja firme se vraća od najmanje 11.000, pa do 24.000 dinara, pokazuju istraživanja.
Srbija ne ulaže dovoljno u istraživanja. Prema poslednjim podacima, to iznosi svega 0,3 odsto bruto domaćeg proizvoda, dok je evropski prosek deset puta veći
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου