Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Превоз скупљи од октобра


Надлежни у граду су близу доношења одлуке да од наредног месеца запослени плаћају допуну картице 3.220 уместо 2.680 динара – Поскупљење се неће односити на незапослене, студенте, средњошколце и пензионере
(Фото Р. Крстинић)
Учестала поскупљења горива главни су разлог зашто ће, највероватније већ од октобра, за одређене категорије поскупети јавни градски превоз. Евродизел који користе и аутобуси јавног градског превоза, пробио је цену од 150 динара по литру и тешко је веровати да ће бити могуће избећи најнепопуларнији потез.
Последња корекција цене превоза била је 1. јануара 2011. године. Почетком прошле године гориво је коштало 105 динара по литру, од тада је поскупело 66 одсто, што је функционисање ГСП-а довело на руб одрживости. Због тога су надлежни у највећем градском превознику почетком августа затражили да превоз поскупи за 20 одсто.
Надлежни у граду су близу доношења одлуке да за октобар запослени плаћају месечну допуну картице 3.220 уместо 2.680 динара, како је било до сада. Истовремено, појединачна вожња у првој зоникоштаће 75 динара (сада 60), а у другој зони 115 уместо 95 динараКарта купљена код возача поскупеће са 145 на 120 динара.
Сасвим је извесно да ће за незапослене, студенте, средњошколце и пензионере цена допуне остати иста.
Драган Ђилас је најавио да ће разговарати с Млађаном Динкићем, министром финансија, о акцизама на гориво које користе аутобуси ГСП-а. Нова влада је већ најавила да ће умањити акције за гориво, што би побољшало крвну слику ГСП-а пред најављено реструктурирање фирме.
Градоначелник Београда се у јуну са истом иницијативом обратио тадашњем премијеру Мирку Цветковићу, али му је одговорено да влада у техничком капацитету нема мандат да мења Закон о акцизама.
----------------------------------------------
Учинак аутобуса
* 300 километара дневно у просеку пређе сваки аутобус ГСП-а
* 100.000 литара горива је просечна дневна потрошња
* 400.000.000 динара месечно се издваја за набавку 3.000.000 литара горива
----------------------------------------------
У градском буџету предвиђено је 12.700.000.000
динара за дотације јавном превозу, што чини петнаестак одсто укупног обима градске касе. Од тог новца, највећи део одлази на покривање разлике између економске цене и оне коју плаћају корисници. Добар део новца биће искоришћен да се санира мањак од око 4.500.000.000 динара, колико од прихода „уштину” путници који не плаћају карту.
----------------------------------------------
Поскупљења јавног градског превоза:
8 % – 1. септембра 2008.
30,2 % – 1. фебруара 2009.
20 % – 1. јануара 2011.
20 % – 1. новембра 2011,
– поскупљење се односило само на појединачне карте (са 50 на 60 динара)
Д. Спаловић
објављено: 07.09.2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...