Поклон ГСП-у стиже из Базела, одакле је већ стигло 36 половних зелених трамваја са приколицом
БГ трамваји: 25 – КАФ (Шпанија) – до краја године стиже још једно возило; 36 – „Диваг” (Швајцарска) – (са приколицом); 138 – КТ4 (Чешка)
Београдским улицама до краја овог месеца кренуће шест жутих трамваја које ће Градско саобраћајно предузеће „Београд” добити као поклон града Базела. Ова половна шинска возила путнике ће превозити на линији 9 од Бањице до Булевара Милутина Миланковића, на којој радним данима саобраћа 18 „швајцараца” зелене боје.
Из највећег градског превозника истичу да бешумна и удобна шинска возила, иако су стара између 40 и 50 година, и данас функционишу веома добро. У ГСП-у објашњавају да је првобитно планирано да трамваји буду на улицама престонице три до четири године. Међутим, испоставило се да када се добро одржавају, њихова се трајност и употребљивост продужава, јер су мање склони кваровима него друга возила.
Влада Швајцарске и град Базел у оквиру пројекта „Трамваји за Београд” већ девет година поклањају трамваје српској престоници. Процењено је да је остварен главни циљ, јер је квалитет јавног превоза побољшан и зато је настављено са пројектом, који подразумева и ревизију и техничку адаптацију трамваја, испоруку резервних делова, технички ремонт, обуку особља, као и савете стручњацима, возачима и радницима на одржавању.
– До сада је стигло 36 трамваја и 36 приколица из Базела, што чини 15 одсто од укупног броја шинских возила. Захвални смо на донацији граду Базелу – кажу у ГСП-у.
Трамваји имају најдужи стаж када је превоз путника у Београду у питању. Пре 120 година на релацији од Калемегдана до Славије прва возила у јавном превозу су вукли коњи, а улицама су затим шпартали трамваји разних произвођача: „МАН Сименс-Шукерт”, АЕГ, „Рингхофер”, „Браун”, „Бовери”. Путнике је превозила и „јасеница”, „бреда”, „белгијанац ПЦЦ” који је карактерисао бетонски под, аеродинамични кљун и тапацирана седишта. Многи житељи престонице памте „ђуру” и дебелог „чекадејца”.
Две деценије ГСП је обнављао возни парк трамвајима из Чешке, КТ4, познате „кате”. Циљ је био униформисати трамвајски систем. Међутим, покушаји су били безуспешни. Ни данас ГСП нема унифицирана возила, па путнике у Београду превозе „чеси”, „швајцарци” и „шпанци”.
објављено: 06.11.2012.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου