Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

Кажњавају нас саобраћајци са „ћелавим” гумама

Полицајци кажњавају возаче који немају зимске гуме на аутомобилима а сами су принуђени да возе патролна возила са летњим

(Фото Д. Јевремовић)

Припадници саобраћајне полиције чија је обавеза да санкционишу возаче који немају зимске гуме и сами у великом броју на својим аутомобилима уместо зимских имају летње пнеуматике. Како кажу у Полицијском синдикату Србије и Независном полицијском синдикату Србије више од половине полицијских аутомобила још има летње гуме.
– Према подацима колега који раде у Кикинди скоро сва возила, а има их десетак и даље имају летње гуме. Слична ситуација је и у Крагујевцу где од двадесетак аутомобила половина нема зимске гуме. Треба напоменути да се већина колега не обраћа синдикатима због тога што немају адекватну опрему на возилима. Нама се обрате једино ако се деси нешто лоше. Ипак можете мислити у каквој су ситуацији колеге који морају да у оваквим условима крену на увиђај, нарочито у планинским деловима земље, а на возилима имају летње гуме. Или крену у помоћ некоме, а морају да управљају таквим возилима па не могу да стигну или рецимо санкционишу некога ко још није поставио зимске гуме, а сами на својим возилима имају летње. О безбедности самих колега да и не говоримо – кажу у Полицијском синдикату Србије. Они напомињу да сва возила у полицији морају да имају и једне и друге гуме, али се са том заменом није кренуло на време.
– Вероватно је проблем у новцу, тендерима или слично. Недопустиво је да полицајци кажњавају возаче ако немају зимску опрему, тачније одговарајуће зимске гуме, а сами крше исти пропис. Шта да им возач каже кад види ту лакрдију. Иначе овај процес замене гума је бирократски – истичу у овом синдикату.
У Независном полицијском синдикату Србије потврђују ове податке.
– Стално нам се колеге жале да велики број возила на терену нема адекватну зимску опрему. Што се тиче остале опреме, као што су дизалице, прва помоћ, резервни точак и то је у катастрофалном стању, или уопште не постоји у возилима. Једино су нови аутомобили опремљени по закону, али њих обично возе руководиоци, начелници, заменици или командири,а они не патролирају него се довозе и одвозе са посла. Више од педесет одсто полицијских возила нема адекватну опрему, некима не раде брисачи, некима нису у реду ретровизори, многа возила немају пакет прве помоћи, дизалицу, резервни точак..., а на то скоро нико не обраћа пажњу – објашњава Момчило Видојевић, председник Независног полицијског синдиката Србије.
Према незваничним подацима, у Министарству унутрашњих послова има око 9.500 возила, трећина њих се готово уопште не користи јер су технички неисправна и требало би их расходовати.Условно речено, ако би прихватили ове податке као веродостојне, онда у Србији на око 4.000 патролних возила требало би променити и ставити 16.000 нових зимских пнеуматика. Просечна цена, пута број гума говори да је реч о суми већој одмилион и по евра којуочигледно ни МУП ни држава не могу да издвоје и реше овај горући проблем.
-------------------------------------------------------------------
Процедура без краја
Процедура коју полицајци морају да прођу да би летње гуме на патролним возилима заменили зимским је дуга и спора.Прво што полицајац који дужи возило мора да учини јесте да оде до овлашћеног сервиса, где се врши замена гума, а потом да се јави на такозвано пријемно одељење и саопшти шта му треба. Полицајац мора и да се распита да ли гума уопште има на лагеру. Ако нема, мора да се отвори налог за набавку. А питање је кад ће бити набављене...

Бранка Васиљевић

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...