Više od polovine preduzeća za održavanje puteva u Srbiji
stupilo je u tihi bojkot čišćenja zavejanih puteva, želeći time da izvrše
pritisak na državu da im vrati prošlogodišnji budžet za održavanje koji je ove
godine drastično smanjen.
Nezadovoljni dobijenim novcem
Odlukom Vlade Srbije, budžet za održavanje puteva za 2012. godinu smanjen je sa 17 na 10 milijardi dinara. U isto vreme, odlukom o prekategorizaciji smanjena je i nadležnost putarskih službi, pa je od 16.500 kilometara puteva koje održava JP „Putevi Srbije“, ostalo manje od devet hiljada kilometara puteva.
Ipak, troškovi održavanja su usled smanjena budžeta ostali isti, pa država „Putevima Srbije“ daje oko 10.000 evra po kilometru puta godišnje.
Ipak, pojedina preduzeća za održavanje puteva koja unajmljuju „Putevi Srbije“ nisu zadovoljna smanjenjem sume koja im godišnje pripada, pa je više od polovine firmi stupilo u tihi bojkot i za vreme padavina svesno je opstruisalo čišćenje snega, kažu izvori „Blica“.
Milutin Mrkonjić: Sindikati ništa ne radeNakon poziva Samostalnog sindikata putara Srbije da iz moralnih razloga podnese ostavku, ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić rekao je za „Blic“ da on ima pametnija posla nego da se bavi sindikatima. - Ta gospođa predsednica sindikata Sonja Vukanović je u sindikatu već dvadeset godina, i ništa ne radi. Neka ona podnese ostavku, a ne mene da proziva. O moralu treba ona da razmišlja. Kad god sam je zvao, ona je bila ili na slavi kao sad, ili u inostranstvu ili na putu. Za razliku od nje, ja dan odmora nisam uzeo i opet je ona ta koja koristi državne pare više nego ja - rekao Milutin Mrkonjić. |
Prema rečima Milana Vujanića, šefa Katedre za bezbednost na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu, dokaz za to je sneg kog ima i danas u velikim naslagama na putevima u Srbiji.
- Niko nije dao objašnjenje zbog čega sneg nije očišćen, šta je to nedostajalo, a da je u isto vreme u Mađarskoj kolovoz bio potpuno suv. Ovog puta zakazala su direktno preduzeća koja su imala zadatak i nalog da sneg očiste. Nisu to uradili kako treba i njihova poruka da nisu zadovoljni dobijenim od države je jasna - kaže profesor Milan Vujanić.
Izvor „Blica“ iz jednog preduzeća za čišćenje puteva u Vojvodini kaže da su rukovodioci službi za održavanja u trenutku velikih padavina namerno držali kamione parkirane.
- Rekli su nam da su svi kamioni poslati na teren, a da za te što su ostali ili nema dovoljno vozača, ili da su u kvaru. Inspekcija za državne puteve je ove godine pojedinim preduzećima napisala najviše prijava u odnosu na prethodne, ali nije moguće dobiti informaciju kojim preduzećima i koliko prijava - kaže izvor „Blica“.
Kada je reč o autoputevima, 680 kilometara održava 112 kamiona. Jedan kamion održava šest kilometra autoputa koji ima šest traka, tako da jedno vozilo čisti 36 kilometara autoputa. Ostali putevi u Srbiji koje održavaju „Putevi Srbije“ dugi su 8.200 kilometara, a održava ih 411 kamiona.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου