Креће производња „норе Б52” и транспортера „лазар”, у који
ће се уграђивати руске компоненте, а продаваће се уз подршку Русије
„Бов М11” изложен у Макишу поводом Дана МУП-а
У фабрици оклопних возила у Великој Плани, чије је отварање до краја године
најавио потпредседник владе Александар Вучић, склапаће се транспортери типа „бов
М10” и „бов М11”, у извиђачкој и командној верзији, самоходна артиљеријска оруђа
„нора Б52”, калибра 155 милиметара, а у перспективи и транспортери „лазар 1” и
„лазар 2”, у блиској сарадњи са партнерима из Русије, речено је за „Политику” у
предузећу „Југоимпорт СДПР”.
– У Великој Плани у току су допремање погона, завршна монтажа и подешавање ових машина – кажу у овом предузећу које обједињава домаћу одбрамбену индустрију.
Изградњом ове фабрике, „Југоимпорт СДПР” створио је основу за производњу система наоружања које сам развија. Поменути модели „бова” (скраћеница од „борбено оклопно возило”), спадају у категорију „четвороточкаша” и производе се за купца у иностранству. Транспортер „лазар 1”, као и његова сложенија варијанта „лазар 2”, која се тек развија, спада у категорију „осмоточкаша”. Ова тешка возила, намењена транспорту пешадије с тим што имају и велику ватрену моћ, веома су тражена у савременим армијама. Транспортери из Велике Плане, најавио је Вучић, извозиће се у Кенију и Бангладеш.
– Зависно од договора, у „лазаре” би се могле уграђивати руске компоненте, а значајна би била подршка Русије при њиховом пласману на тржиште – објашњавају у „Југоимпорт СДПР”.
Овим пројектом, најављеним приликом прекјучерашње посете потпредседника Владе Русије Дмитрија Рогозина, потпредседник Владе Србије Александар Вучић на путу је да оствари обећање дато 23. августа ове године у Москви, такође после сусрета са Рогозином. „Наш циљ и жеља, и ми ћемо то свакако урадити пре краја године, јесте да отворимо нову фабрику сложених борбених система, сличној „Ђури Ђаковићу”, а за то нам је потребан пласман наше робе у свету и у томе очекујемо значајну подршку Русије”, рекао је Вучић у Москви, алудирајући на фабрику из Славонског Брода у којој су у време СФРЈ склапани тенкови.
Председник општине Велика Плана Дејан Шулкић јуче није био доступан за коментар, јер је, како су рекли у његовом кабинету, на службеном путу. Он је пре три недеље у изјави за медије најавио да ће овај град добити наменску индустрију и то у „Гоша сервису”, који је закупио „Југоимпорт СДПР”.
У „Гоша холдингу” из Смедеревске Паланке објашњавају да се овај сервис, некадашњи сегмент њихове фирме, налази уз аутопут Београд–Ниш код Велике Плане, да је ту својевремено обављан сервис камиона, приколица, цистерни... Током транзиције „Гоша сервис” је запао у проблеме. У „Гоша холдингу”, који се иначе бави производњом друмских и шинских возила, нису упознати са плановима за производњу оклопних транспортера.
Оклопни транспортери „точкаши” масовно се користе у мировним мисијама УН и савременим ратовима, попут оног у Авганистану и раније у Ираку. Снаге Кфора на Косову и Метохији своју покретљивост базирају управо на оклопним транспортерима точкашима.
Ова борбена возила неопходна су Војсци Србије (ВС), која користи оклопне транспортере још из времена бивше Југославије, домаће и некадашње совјетске производње. У децембру 2007. године, на захтев „Политике”, из Министарства одбране нашој редакцији је достављен допис у коме је наведено да је ВС потребно 200 оклопних транспортера. „Идеално би било да ВС новим возилима опреми пет механизованих батаљона, у сваком од њих по 40 возила”, наведено је тада уз напомену да би то због пожељних техничких карактеристика морали бити „осмоточкаши”, у које спада и домаћи „лазар”, који ће се производити у Великој Плани.
– У Великој Плани у току су допремање погона, завршна монтажа и подешавање ових машина – кажу у овом предузећу које обједињава домаћу одбрамбену индустрију.
Изградњом ове фабрике, „Југоимпорт СДПР” створио је основу за производњу система наоружања које сам развија. Поменути модели „бова” (скраћеница од „борбено оклопно возило”), спадају у категорију „четвороточкаша” и производе се за купца у иностранству. Транспортер „лазар 1”, као и његова сложенија варијанта „лазар 2”, која се тек развија, спада у категорију „осмоточкаша”. Ова тешка возила, намењена транспорту пешадије с тим што имају и велику ватрену моћ, веома су тражена у савременим армијама. Транспортери из Велике Плане, најавио је Вучић, извозиће се у Кенију и Бангладеш.
– Зависно од договора, у „лазаре” би се могле уграђивати руске компоненте, а значајна би била подршка Русије при њиховом пласману на тржиште – објашњавају у „Југоимпорт СДПР”.
Овим пројектом, најављеним приликом прекјучерашње посете потпредседника Владе Русије Дмитрија Рогозина, потпредседник Владе Србије Александар Вучић на путу је да оствари обећање дато 23. августа ове године у Москви, такође после сусрета са Рогозином. „Наш циљ и жеља, и ми ћемо то свакако урадити пре краја године, јесте да отворимо нову фабрику сложених борбених система, сличној „Ђури Ђаковићу”, а за то нам је потребан пласман наше робе у свету и у томе очекујемо значајну подршку Русије”, рекао је Вучић у Москви, алудирајући на фабрику из Славонског Брода у којој су у време СФРЈ склапани тенкови.
Председник општине Велика Плана Дејан Шулкић јуче није био доступан за коментар, јер је, како су рекли у његовом кабинету, на службеном путу. Он је пре три недеље у изјави за медије најавио да ће овај град добити наменску индустрију и то у „Гоша сервису”, који је закупио „Југоимпорт СДПР”.
У „Гоша холдингу” из Смедеревске Паланке објашњавају да се овај сервис, некадашњи сегмент њихове фирме, налази уз аутопут Београд–Ниш код Велике Плане, да је ту својевремено обављан сервис камиона, приколица, цистерни... Током транзиције „Гоша сервис” је запао у проблеме. У „Гоша холдингу”, који се иначе бави производњом друмских и шинских возила, нису упознати са плановима за производњу оклопних транспортера.
Оклопни транспортери „точкаши” масовно се користе у мировним мисијама УН и савременим ратовима, попут оног у Авганистану и раније у Ираку. Снаге Кфора на Косову и Метохији своју покретљивост базирају управо на оклопним транспортерима точкашима.
Ова борбена возила неопходна су Војсци Србије (ВС), која користи оклопне транспортере још из времена бивше Југославије, домаће и некадашње совјетске производње. У децембру 2007. године, на захтев „Политике”, из Министарства одбране нашој редакцији је достављен допис у коме је наведено да је ВС потребно 200 оклопних транспортера. „Идеално би било да ВС новим возилима опреми пет механизованих батаљона, у сваком од њих по 40 возила”, наведено је тада уз напомену да би то због пожељних техничких карактеристика морали бити „осмоточкаши”, у које спада и домаћи „лазар”, који ће се производити у Великој Плани.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου