Imate dobru ideju za pokretanje poslovanja a brine vas finansijska situacija? Savet je jednostavan – za početak zaboravite na novac i usredsredite se na osmišljavanje i izgradnju nečeg što bi ljudi hteli da kupe i koriste.
Postoji mnogo stvari koje možete učiniti kako bi izgradili svoje preduzeće s malo ili bez novca. U stvari, možete doći poprilično daleko samo uz pomoć interneta, vremena i jasne vizije. American Express Open Forum donosi deset koraka koji će vam sigurno pomoći da izgradite posao snova, a sve to bez trošenja više od nekoliko stotina evra.
1. Objasnite svoj koncept
Koji je problem koji pokušavate da rešite? Opišite, od početka do kraja, kako će tačno vaša firma funkcionisati iz perspektive korisnika. Zatim istaknite sve što je potrebno učiniti da bi stvorili takvu realnost iz perspektive preduzeća. Ovde su važni detalji, a potrebno je i osigurati da navedene strategije ne zahtevaju ludu količinu novca.
Verovatno ćete pronaći brojne rupe u svojoj početnoj strategiji, ali imaćete vremena za razmišljanje i analiziranje kako da ih rešite. Ovakve ispravke i poboljšanja najbolje je učiniti pre nego ste potrošili i jednu paru na novo preduzeće.
2. Istražite tržište
Kroz svoju viziju odredite ciljno tržište i opišite svoje kupce i korisnike. Potražite povratnu informaciju od ljudi i prepoznajte uzorke ako je moguće. Vaš koncept za vas može imati velikog smisla, ali on mora imati smisla i za kupce. Ukoliko oni ne dobiju ili ne vide vrednost u vašem proizvodu ili usluzi, šanse da dobijete novac za to vrlo su male.
3. Razradite koncept
Napravite detaljan prikaz vašeg preduzeća. Ako imate ideju za aplikaciju ili koncept za internet poslovanje, osmislite i prikažite svaki detalj. Gde se nalaze dugmići, gde će vas oni odvesti?, kakve grafike su vam potrebne?
Ukoliko se vaša ideja bazira na fizičkom proizvodu, trgovini ili prisutnosti – detaljan dizajn proizvoda i trgovine neophodni su za dalji razvitak ideje. Možete koristiti programe poput Photoshopa, a možete to napraviti i olovkom na papiru.
Kada to učinite, verovatno će se pojaviti nova pitanja i ideje koji će vam pomoći u daljem razvoju koncepta.
4. Napravite analizu konkurenata
Koja preduzeća koriste poslovni model sličan vama, kako su oni struktuisali organizaciju i svoje usluge? Koja preduzeća se trenutno mogu opisati kao vaši konkurenti i šta vas razlikuje od njih? Napravite što više istraživanja i iskoristite svoje znanje kao odskočnu dasku za svoj koncept.
5. Nastavite da učite
Možda niste išli u poslovnu školu, ali još uvek mnogo toga možete naučiti od najboljih. Servisi poput Udemy nude jeftina ili besplatna sredstva za učenje o poslovanju, a uvek vam je dostupna Courseta koja takođe nudi mnogo poslovnih, ekonomskih i organizacionih kurseva.
Znanje iz područja marketinga, preduzetništva i prodaje može vam pomoći da smanjite potrebno vreme razvoja vašeg koncepta i preduzeća.
6. Istražite kako smanjiti troškove rada
Kako bi u početku potrošili što manje sredstava, uporedite troškove svih delatnosti koje su vam potrebne da svoj koncept pretvorite u stvarnost.
Posetite stranice poput Elance, oDesk i Zirtual ukoliko zapošljavate programere, dizajnere ili osobe sličnih delatnosti. One vam u početku mogu uštedeti mnogo novca, a istovremeno vam pružiti usluge koje su vam potrebne.
7. Uključite se na društvene mreže
Na društvenim mrežama svoje potencijalne korisnike možete okupiti uz nikakav trošak osim vremena. Uključite svoju porodicu i prijatelje za početak, a uz vašu aktivnost i dobru komunikaciju baza vaših fanova ili followera trebala bi rasti. Kada skupite sledbenike, početna prodaja trebala bi biti barem malo lakša.
8. Povežite se
Izađite iz sobe ili ofisa i upoznajte druge preduzetnike i poslovne ljude. Pričajte s njima i o onome što radite. Pitajte ih za pomoć ili kako bi oni dali dodatnu vrednost vašem konceptu.
9. Pronađite mentora
Jedno od najsnažnijih i najvažnijih sredstava koje možete imati u preduzetništvu je mentor. Mentor bi trebao biti neko ko je već postigao određen nivo uspeha za koju se nadate da ćete i sami jednog dana doći. Nakon što ga pronađete, naučite od njega ili nje što više možete.
10. Nabavite profesionalno dizajnirani logo
Iako ovo nije najvažniji korak, sigurno će biti jak simbol vašeg napretka. Cena izrade loga varira, kao i kvalitet predloženih rešenja, ali uvek možete posetiti stranice poput LogoNerds.com, gde će vas solidno izrađen logo koštati oko 27 dolara.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου