Σάββατο 3 Μαρτίου 2018

Τουλάχιστον, πες συγγνώμη

Ελένη Κριτσιδήμα 
Δες καλά αυτή τη φωτογραφία και μίλα μου. Αναλογίσου όσα συνέβησαν και πες μου. Πες μου τα ίδια μ’ εκείνα που μου έλεγες πριν τρία χρόνια·
πως αισθάνεσαι ταπεινωμένος ως Έλληνας· πως η χώρα μας δεν είχε τόσα χρόνια τους πολιτικούς που της αξίζουν· πως την ξεπούλησαν. Πες μου!

Πες μου πως είσαι βέβαιος ότι ο Αλέξης Τσίπρας με τον Πάνο Καμμένο μπορούν να σε κάνουν να αισθανθείς και πάλι εθνικά υπερήφανος.
Να σε γεμίσουν αξιοπρέπεια! Να επαναφέρουν τη χαμένη ελπίδα σου. Μάλλον, όχι. Καλύτερα να μου μιλήσεις για το πόσο υπερήφανος αισθάνεσαι αυτή τη στιγμή.
Να μου πεις για την αξιοπρέπεια σου, που πηγάζει από αυτή τη φωτογραφία. Γιατί θέλω να κοιτάζεις τη φωτογραφία και να μου μιλάς. Έλα, πες μου πως νιώθεις ασφαλής κι ελπίζεις πως όλα θα πάνε καλά. Πες το μου, γιατί εγώ δεν το πιστεύω! Όπως δεν το πίστευα και τότε. Τώρα όμως τα πράγματα είναι αλλιώς. Τώρα δε μιλάμε υποθετικά και η συζήτηση μας δεν κυμαίνεται γύρω από ΕΝΦΙΑ και μισθούς. Τώρα μιλάμε έχοντας μπροστά μας αυτή τη φωτογραφία. Αλήθεια, την είδες καλά; Της έδωσες την πρέπουσα προσοχή; Ξέρεις από πού προέρχεται και τι δείχνει; Προέρχεται από τουρκικό μέσο μαζικής ενημέρωσης.
Οι άνδρες με τα κρυμμένα πρόσωπα είναι Έλληνες αξιωματικοί, που αυτή τη στιγμή κατηγορούνται για κατασκοπεία και παράνομη είσοδο σε τουρκικό έδαφος. Είναι επίσημα κρατούμενοι στις κλειστές φυλακές της Ανδριανούπολης. Θα δικαστούν εκεί.Πες μου πότε άλλοτε θυμάσαι να συνέβη αντίστοιχο περιστατικό. Πότε αξιωματικοί μας ήταν στα χέρια των τουρκικών Αρχών ως εγκληματίες. Ξέρεις…
Είναι συνηθισμένο φαινόμενο, όταν οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες, δικοί μας να πατούν δικά τους εδάφη και φυσικά τ’ αντίστροφο για λίγα λεπτά. Ωστόσο αυτή τη φορά ξέφυγε από το αρμόδιο τοπικό επίπεδο αρχής, την επονομαζόμενη τοπική ταξιαρχία. Δε με νοιάζει τι έκαναν, τι κάνουν και γιατί δρουν έτσι οι Τούρκοι. Ούτε αν μας κάνουν καψόνια ή όχι. Με ενδιαφέρει η δική μας ολιγωρία. Με νοιάζει που πληροφορούμαστε για τις εξελίξεις από τις τουρκικές Αρχές και τα κυπριακά κανάλια, την ώρα που η ελληνική κυβέρνηση περιορίζεται σε κλισέ εκφράσεις, όπως « κάνουμε τα πάντα», «προσπαθούμε να διευθετηθεί το ζήτημα» και «θα επιστρέψουν σύντομα».Μίλησέ μου, λοιπόν! Πες μου πως εσύ ελπίζεις (πάλι) ότι όλα θα πάνε καλά· πως η Ελλάδα δεν ξεπουλιέται. Πες μου για το πόσο εθνικά υπερήφανος αισθάνεσαι. Πες μου ότι σφύζεις από αξιοπρέπεια και νιώθεις ασφαλής σ’ αυτή τη χώρα με τον Αλέξη Τσίπρα πρωθυπουργό και στο τιμόνι της Εθνικής Άμυνας τον Πάνο Καμμένο παρέα με τον Φώτη Κουβέλη.
Κοίταξε τη φωτογραφία, αναλογίσου το μέγεθος αυτού που δείχνει και μίλησέ μου. Πες μου όσα έλεγες και πριν τρία χρόνια. Τα ίδια σου ζητάω. Αν δε μπορείς να μου πεις αυτά, πες τουλάχιστον μια αναθεματισμένη συγγνώμη. Όχι σ’ εμένα, σε παρακαλώ. Πες τη στις μανάδες των δύο αξιωματικών. Σε εκείνες τη χρωστάς. Τα δικά τους παιδιά έχουν προφυλακιστεί στην Τουρκία και τους έχουν κατασχεθεί τα προσωπικά τηλέφωνα, ώστε να ελεγχθούν. Τα δικά τους παιδιά κρίθηκαν ύποπτα. Τα δικά τους παιδιά είναι στη φωτογραφία εξαιτίας της ανικανότητας της δικής σου πολιτικής επιλογής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου