Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Jat Airways neće biti low-cost kompanija

BEOGRAD - Radna grupa za rešavanje sudbine JATa do kraja februara predložiće Vladi najbolje rešenje za reorganizaciju srpske nacionalne aviokompanije.
jat-airways3
Radna grupa će naredni sastanak održati 31. januara i tom prilikom biće reči o floti srpskog avioprevoznika, Jatovom predlogu poslovanja za ovu godinu, predlozima Ministarstva saobraćaja i drugim pitanjima, rekao je pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj Milutin Popović.
"Intenziviraćemo sastanke radne grupe, koje će se sastajati svake sedmice, a ako treba i češće, kako bi što pre vladi predložili kvalitetna rešenja", istakao je Popović, koji je član radne grupe.
Jat airways će, prema njegovim rečima, svakako biti reorganizovan tako da bude lider na našem tržištu, sa odgovarajućim brojem zaposlenih i da može da se nosi sa konkurencijom.
Popović je naglasio da će Jat biti reorganizovan tako da bude atraktivan potencijalnim strateškim partnerima i da bi onda moglo da se razmišlja i o eventualnom partnerstvu i aranžmanu sa nekom stranom kompanijom, ali isto tako i za Jat tehniku.
Pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj je kazao da nisu tačne informacije pojedinih medijia da se razmišlja o tome da Jat postane nisko-tarifna aviokompanija.
"Jat nikako ne može da bude low-cost prevoznik, jer je Jat srpska nacionalna aviokompanija, koja želi da bude dominantna na tržištu", istakao je Popović.
On je dodao da ima puno otvorenih pitanja i da će javnost uskoro biti upoznata sa predlozima radne grupe.
Predsednik Vlade Srbije Ivica Dačić poručio je prošle sedmice da država mora brzo da reguje u rešavanju sudbine domaćeg avioprevoznika, ističući da mnogo očekuje i od Jat tehnike koja bi u budućnosti mogla da ostvaruje profit.
Dačić je primio predstavnike britanske kompanije "AJ Wlater Aviation", koja želi da bude deo rešavanja problema u Jatu, a pre svega da pruži pomoć u unapređenju Jat tehnike.
Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić je ranije najavio da bi reorganizovani Jat mogao da funkcioniše već od marta, kao i da će dugovi te kompanije morati da se prenesu na državu.
"Sve više sam siguran da dugovi Jata moraju na neki način da se prenesu na državu i da Jat - sa postojećim slotovima (prava sletanja i uzletanja) i kadrovima koji bi nam ostali, sa sadašnjim avionima i lizingom par novih aviona - da će takva kompanija biti moguća i ostvarljiva već početkom marta", rekao je ministar saobraćaja.
Planirano je da Jat airways u aprilu i maju dobije putem lizinga četiri Erbas (319) aviona, rečeno je ranije u nacionalnoj aviokompaniji.
Jat trenutno saobraća sa sedam od ukupno 13 aviona, od kojih se dva iznajmljena pripremaju za povratak vlasniku, a četiri su na redovnim radovima.
Osnivanje nove nacionalne aviokompanije bila je ideja prethodne vlade, koja je 2010. donela tu odluku i godinu dana kasnije raspisala tender za izbor strateškog partnera, ali se nije javio nijedan ponuđač.
Jat je bio ponuđen na prodaju i 2008. godine, ali se i na taj tender, kada je bilo ponuđeno 51 odsto kapitala Jata po ceni od 51 miliona evra, niko nije javio

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου