Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2011

Zbog guste magle upozorenje za sve učesnike u saobraćaju »

Vesti :: Beograd


18. Novembar. 2011 | (12:23 -> 19:59), Izvor : Studio B, 
U GSP-u kažu da je zbog smanjene vidljivosti tokom dana ponegde bio usporen saobraćaj koji nije bitno remetio red voznje.

Iz Puteva Srbije stiže apel učesnicima u saobraćaju da zbog guste magle budu posebno oprezni, a vozačima se savetuju da brzinu prilagode uslovima na putu.
Da podsetimo, meteorolozi predvidjaju da će se jutarnja magla zadržati do kraja meseca.

Magla poremetila avio saobraćaj


Na aerodromu Nikola Tesla za Studio B kažu da je od jutros zbog guste magle veliki broj dolazaka kao i polazaka aviona kasnio i do tri sata.
Ka krajnjim destinacijama tokom pre podneva otišla su samo dva aviona, dok su letovi za Podgoricu, Beč i Bukurešt, planirani za danas, otkazani.
Na beogradskom aerodromu kažu da su slični problemi zbog loših vremenskih uslova i na ostalim aerodromima u regionu.
Iako bi teoretski avioni u Beograd mogli da sleću i pri vidljivosti od nula metara, u praksi je drugačije, a meteorolozi upozoravaju da će magloviti dani potrajati.
Na pisti magla, u aerodromskoj zgradi nervoza, u operativnoj  sali centralne kontrole letenja potpuni mir. Putnici sa više sreće kasnili su bar tri sata, oni drugi nisu ni poleteli. Beogradski aeodrom nikada nije zatvoren. On ima savremenu opremu koja teoretski omogućava sletranje pri nultoj vidljivosti.
Upravo ove svetiljke deo su sistema koji od 2008. godine funkcioniše na aerodromu Nikola Tesla. I dok ovo govorim, iznad mene sleće avion i ja ga apsolutno ne vidim. Samo čujete ovaj snažan zvuk negde iznad mene. U jednom trenutku sam mu video samo siluetu. Dakle i u uslovima ovakve vidljivosti moguće je sletanje.
Moguće je, ali za malobrojne. Bez obzira na opremu, i u uslovima smanjene vidljivosti najvažnija je bezbednost. Da li će neka kompanija koristiti sve pogodnosti koje pruža naš aerodrom u tim uslovima zavisi od 4 činioca - opremljenosti njihovih aviona, sertifikata kojim raspolažu posade, procedura koje propisuju kompanije i od odluke pilota.
Naš aerodrom zvanično ima kategoriju IIIb što znači da je sletanje moguće pri horizontalnoj vidljivosti od samo 75 metara i vertikalnoj vidljivosti od 15 metara. Avioni i posade JatAirways-a, ali i većine kompanija koje lete za Beograd ispunjavaju uslove manje zahtevnih kategorija. A to u praksi znači često otkazivanje i kašnjenje letova od novembra do januara. A sve podatke pre sletanja posade aviona dobijaju iz ove sale u kojoj sede ljudi koji svakog dana kroz vazdušni prostor Srbije, Bosne i Crne Gore bezbedno provedu više stotina aviona.
O tome da li će sleteti odlučuje isključivo kapetan aviona koji od nas dobija sve meteo podatke i u trenutku kada priđe aerodromu odlučuje da li će sleteti, otići na alternaciju ili kružiti iznad Beograda i čekati bolje uslove.
Nemate na koga da se ljutite kada vam let kasni zbog magle. Kašnjenja će biti dok god sve aviokomanije ne budu imale dovoljno novca da opreme avione i obuče posade, a to će potrajati.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου