Sentandrejski most nalazi se u izuzetno lošem stanju i neophodna mu je „rekonstrukcija bez odlaganja“, navode iz Zavoda za izgradnju grada. Varadinski most, koji spaja novosadsku i petrovaradinsku obalu Dunava, ne može da se nađe u gradskom programu održavanja mostova, jer ni 13 godina od njegove izgradnje nije rešeno pitanje vlasništva.
Na osnovu prošlogodišnjeg Investicionog programa sanacije mostova, u kojem je analizirano stanje mostova, popravljan je Temerinski most i rekonstruisan je Kaćki, a sada je, kako navode u ZIG-u, na redu sanacija Sentandrejskog mosta.
Kako je tamo najlošija situacija, u ZIG-u kažu da očekuju potpisivanje ugvora s „Putevima Srbije“ o zajedničkoj rekonstrukciji Sentandrejskog mosta, inače izgrađenog 1964. godine. Most je dug 195 metara, širok je 12, a ranije se nije ozbiljnije ulagalo u njegovo održavanje, te je, kako se navodi, usled propadanja i brojnih oštećenja potrebna rekonstrukcija bez odlaganja.
Tokom 2008. godine pregledom mosta utvrđeno je da je loše stanje ležišta mosta i ploča. Projektom je predviđena izgradnja nove betonske kolovozne ploče, sa pešačkim stazama od betonskih elemenata, postavljanje nove ograde od čeličnih profila, zamena ležišta, zamena elemenata za rastezanje mosta, rešavanje odvođenja atmosferskih voda i sanacija nosećeg sanduka mosta.
Ove godine je za održavanje mostova izdvojeno 10 miliona dinara, ali taj novac ne može biti uložen u Varadinski most, kojem je nerešen pravni status. Podsećamo, Varadinski most izgradila je 2000. godine ondašnja Direkcija za obnovu zemlje na čijem čelu se nalazio donedavni ministar za saobraćaj Ministar Mrkonjić, ali zbog odustva potrebne dokumentacije Grad ga nije uknjižio kao svoje vlasništvo, što se pojavljuje kao problem svaki put kada treba da se izvore radovi na tom mostu.
Kako su rekli u ZIG-u, dok se ne reši pitanje vlasništva ne može da bude izdvojen novac za njegovo održavanje, a očekuje se da u saradnji s republičkim vlastima, u narednom periodu, bude rešeno pitanje vlasništva i da se zatim uradi antikorozivna zaštita.
Od ostalih poslova u vezi s novosadskim mostovima, u toku je javna nabavka za izgradnju mosta preko kanala DTD na trasi Bulevara Evrope. Za pešačko-bicklistički most preko Dunavca završena je projektno-tehnička dokumentacija i u toku je pribavljanje lokacijske dozvole. Nakon toga, kažu u ZIG-u, potrebno je obezbediti novac za izgradnju, a taj novac nije obezbeđen u ovogodišnjem buyetu. Što se tiče mosta na stubovima starog mosta Franca Jozefa, završen je nacrt tenderske dokumentacije za izradu glavnog projekta i izgradnju, ali novac za ovaj posao nije izdvojen ove godine
Na osnovu prošlogodišnjeg Investicionog programa sanacije mostova, u kojem je analizirano stanje mostova, popravljan je Temerinski most i rekonstruisan je Kaćki, a sada je, kako navode u ZIG-u, na redu sanacija Sentandrejskog mosta.
Kako je tamo najlošija situacija, u ZIG-u kažu da očekuju potpisivanje ugvora s „Putevima Srbije“ o zajedničkoj rekonstrukciji Sentandrejskog mosta, inače izgrađenog 1964. godine. Most je dug 195 metara, širok je 12, a ranije se nije ozbiljnije ulagalo u njegovo održavanje, te je, kako se navodi, usled propadanja i brojnih oštećenja potrebna rekonstrukcija bez odlaganja.
Tokom 2008. godine pregledom mosta utvrđeno je da je loše stanje ležišta mosta i ploča. Projektom je predviđena izgradnja nove betonske kolovozne ploče, sa pešačkim stazama od betonskih elemenata, postavljanje nove ograde od čeličnih profila, zamena ležišta, zamena elemenata za rastezanje mosta, rešavanje odvođenja atmosferskih voda i sanacija nosećeg sanduka mosta.
Ove godine je za održavanje mostova izdvojeno 10 miliona dinara, ali taj novac ne može biti uložen u Varadinski most, kojem je nerešen pravni status. Podsećamo, Varadinski most izgradila je 2000. godine ondašnja Direkcija za obnovu zemlje na čijem čelu se nalazio donedavni ministar za saobraćaj Ministar Mrkonjić, ali zbog odustva potrebne dokumentacije Grad ga nije uknjižio kao svoje vlasništvo, što se pojavljuje kao problem svaki put kada treba da se izvore radovi na tom mostu.
Kako su rekli u ZIG-u, dok se ne reši pitanje vlasništva ne može da bude izdvojen novac za njegovo održavanje, a očekuje se da u saradnji s republičkim vlastima, u narednom periodu, bude rešeno pitanje vlasništva i da se zatim uradi antikorozivna zaštita.
Od ostalih poslova u vezi s novosadskim mostovima, u toku je javna nabavka za izgradnju mosta preko kanala DTD na trasi Bulevara Evrope. Za pešačko-bicklistički most preko Dunavca završena je projektno-tehnička dokumentacija i u toku je pribavljanje lokacijske dozvole. Nakon toga, kažu u ZIG-u, potrebno je obezbediti novac za izgradnju, a taj novac nije obezbeđen u ovogodišnjem buyetu. Što se tiče mosta na stubovima starog mosta Franca Jozefa, završen je nacrt tenderske dokumentacije za izradu glavnog projekta i izgradnju, ali novac za ovaj posao nije izdvojen ove godine
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου