LESKOVAC - Prema podacima stručne službe Regionalne privredne komore iz Leskovca na području Jablaničkog upravnog okruga godišnje se proizvede oko hiljadu vagona parike“ajvaruše“. Od te količine može se napraviti oko tri miliona tegli ajvara u pakovanjima od 500 i 750 grama, proizvedenog na tradicionalni način dugotrajnim „ukuvavanjem“. Cene jedne takve tegle kreće se od tri do pet evra. Veća količina „Domaćeg leskovačkog ajvara“ završava na trpezama u zemljama EU, a najveća količina od toga, u luksuznim pakovanjima, u monednskim letovalištima na Azurnoj obali.
Standardizacija ovog, odličnog brenda po oceni brojnih stručnjaka, trajala je nepenue tri godine, a ceo proces u priličnoj meri su pomogli zainteresovani posrednici iz komore proizođača iz italijanskog grada Sijene. Već treću godinu za redom ovaj brend se legitimiše sertifikatoim o geografskom poreklu kojim ga Zavod za intelektualnu svojinu promoviše za prvi orginalni brend juga Srbije.
„Za „Leskovački domaći ajvar“ veliki broj kupaca iz zemalja Evropske unije iskazao je svoje interesovanje u nabavkama poljoprivrednih proizvoda iz Srbije. Među prvima su bili predstavnici komore iz Malage, odnosno španske Anadluzije,ali tu su bili i kupci iz Turske i Grčke, kao i brojne trgovinske kompanije iz zemalja bivšeg Sovjetskog saveza“, o ovome pričao nam je tokom našeg poslednjeg razgovora mr Goran Jović predsednik Regionalne privredne komore – RPK iz Leskovca. „Brojne delegacije obišle su Leskovac tokom poslednje 24 po redu leskovačke „Rošptiljijade“ i bili su oduševljene ljutom leskovačkom hranom“, ističe uz osmeh magistar Jović. „Naš cilj je da održimo kontinuitet u proizvodnji ajvara po međunarodnim prihvaćenim standardima. Cilj je da tokom cele godine ponudimo kupcima ovaj delikates, a ne samo kao sezonsku „zinmsku salatu“, podseća nas Jović.
U tu svrhu, kako pouzdano saznajemo u leskovačkom Regionanoim zadružnom savezu, angažovano je bezbroj povrtara okupljenih u par zadruga i jedno lokalno udruženje primarnih proizvođača industrijske paprike. Leskovačka mlevena ili gruvana parika je osnovni sastojak u pripremi „Leksovačkog roštilj mesa“ drugog srpskog brenda sa juga Srbije. Po svemu sudeći naredna 2014.godina promovisaće i treću međunarodno priznatu robnu marku „Leskovačku domaću spržu“.
„Leskovački ajvar,gruvana i fino mlevena leszkovačka začinska paprika su brendovi na kojima bi morala da počiva primarana povrtarska proizvodnja ovoga kraja“,istakao je između ostalog dr Goran Cvetanović gradonačelnik Leskovca prilikom otvaranja nedavnih „Dana paprike“ privredno-turističke manifestacije u pomomoravskom selu Doinja Lokošnica. Da su leskovački povrtari naišli na puno razumevanje lokalne samouprave i doktora Cvetanovića uverili smo se i mi prilikom otvaranja poslednjeg Sajma tradicionalne hrane u okviru dvorišnog kompleksa Turističke organizacije Leskovca, u drugoj polovini tekućeg mesca septembra, kada se sajmu odavzvao duplo veći broj od planiranog broja proizvođača.
Standardizacija ovog, odličnog brenda po oceni brojnih stručnjaka, trajala je nepenue tri godine, a ceo proces u priličnoj meri su pomogli zainteresovani posrednici iz komore proizođača iz italijanskog grada Sijene. Već treću godinu za redom ovaj brend se legitimiše sertifikatoim o geografskom poreklu kojim ga Zavod za intelektualnu svojinu promoviše za prvi orginalni brend juga Srbije.
„Za „Leskovački domaći ajvar“ veliki broj kupaca iz zemalja Evropske unije iskazao je svoje interesovanje u nabavkama poljoprivrednih proizvoda iz Srbije. Među prvima su bili predstavnici komore iz Malage, odnosno španske Anadluzije,ali tu su bili i kupci iz Turske i Grčke, kao i brojne trgovinske kompanije iz zemalja bivšeg Sovjetskog saveza“, o ovome pričao nam je tokom našeg poslednjeg razgovora mr Goran Jović predsednik Regionalne privredne komore – RPK iz Leskovca. „Brojne delegacije obišle su Leskovac tokom poslednje 24 po redu leskovačke „Rošptiljijade“ i bili su oduševljene ljutom leskovačkom hranom“, ističe uz osmeh magistar Jović. „Naš cilj je da održimo kontinuitet u proizvodnji ajvara po međunarodnim prihvaćenim standardima. Cilj je da tokom cele godine ponudimo kupcima ovaj delikates, a ne samo kao sezonsku „zinmsku salatu“, podseća nas Jović.
U tu svrhu, kako pouzdano saznajemo u leskovačkom Regionanoim zadružnom savezu, angažovano je bezbroj povrtara okupljenih u par zadruga i jedno lokalno udruženje primarnih proizvođača industrijske paprike. Leskovačka mlevena ili gruvana parika je osnovni sastojak u pripremi „Leksovačkog roštilj mesa“ drugog srpskog brenda sa juga Srbije. Po svemu sudeći naredna 2014.godina promovisaće i treću međunarodno priznatu robnu marku „Leskovačku domaću spržu“.
„Leskovački ajvar,gruvana i fino mlevena leszkovačka začinska paprika su brendovi na kojima bi morala da počiva primarana povrtarska proizvodnja ovoga kraja“,istakao je između ostalog dr Goran Cvetanović gradonačelnik Leskovca prilikom otvaranja nedavnih „Dana paprike“ privredno-turističke manifestacije u pomomoravskom selu Doinja Lokošnica. Da su leskovački povrtari naišli na puno razumevanje lokalne samouprave i doktora Cvetanovića uverili smo se i mi prilikom otvaranja poslednjeg Sajma tradicionalne hrane u okviru dvorišnog kompleksa Turističke organizacije Leskovca, u drugoj polovini tekućeg mesca septembra, kada se sajmu odavzvao duplo veći broj od planiranog broja proizvođača.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου