Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

Домаћи путари траже да уместо „Алпине“ наставе посао на Коридору 10

eko putari 620x0 Домаћи путари траже да уместо „Алпине“ наставе посао на Коридору 10
(Фото: Новости)
Београд – Српске путарске фирме траже од државе да им додели посао на делу источног крака Коридора 10, пошто су са аустријском „Алпином“ недавно раскинути уговори. Представници домаћег конзорцијума истичу да нема потребе за новим тендером за завршетак дела најважнијег путног правца од Пирота до Димитровграда, јер пракса је да уколико првопласирани извођач одустане или оде у стечај, следећи на „ранг-листи“ улази у посао. Како ствари стоје, на реду су наши путари. У „Коридорима Србије“ кажу да тендер мора да се распише, јер то налажу правила кредитора, Светске и Европске банке за обнову и развој.
Крајем јуна 2009. године завршен је тендер за обилазницу око Димитровграда. „Алпина“ је била прва по цени, а другопласирани је био ЕСЦТ из Љубљане, који је у међувремену ликвидиран. Трећи по цени био је домаћи конзорцијум, који је предводио „Планум“ са „Путевима Ужице“ и ПЗП „Београд“. Наши путари кажу да градња може да се понуди домаћем конзорцијуму без икаквих уредби, лекс специјалиса (предлог одлазећег министра саобраћаја Милутина Мркоњића) или тендера. Слично је и за трасу Пирот – Димитровград. Крајем јула 2010. „Алпини“ је додељен овај посао. Друго место заузело је словеначко „Приморје“ које више не постоји. Трећи је био домаћи конзорцијум.
„Ми тражимо тај посао, али је питање хоће ли „Коридори Србије“ моћи да га доделе нама без тендера, тачније, да ли ће кредитори то дозволити“, каже Милан Бојовић, директор „Путева Ужице“.
„Пракса је да другопласирани уђе у посао ако први одустане одмах после тендера, али је питање колико је то могуће две-три године касније. Али, свакако, ми очекујемо да нас „Коридори“ позову и да добијемо тај посао.“
Предводник домаћег конзорцијума био је „Планум“, а директор овог предузећа Ратомир Тодоровић, истиче, за „Новости“, да ће тражити састанак са надлежнима у „Коридорима Србије“.
„Држава је та која се задужује, она враћа кредит и она је власник тог новца „, истиче Тодоровић. “ Ваљда смо се коначно опаметили ко треба да се пита, банка или држава. Знамо ми добро како је „Алпина“ ушла у Србију, као и друге стране компаније. На нека врата… Ако, ипак, „Коридори“ распишу тендер, видећемо какви су услови.“
Измене
Стручњаци кажу да правила кредитора могу да се заобиђу само ако Министарство саобраћаја покрене иницијативу, којом би Влада Србије из других извора обезбедила новац за завршетак радова

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου