Δευτέρα 19 Αυγούστου 2013

Koje trikove koriste low cost kompanije da vam izvuku što više novca?

Jeftine avio-kompanije najčešći su izbor putnika koji žele da na kartama do određenih odredišta uštede koji dinar.
avion2
 
Međutim, oni koji su barem jednom leteli avionom low-cost kompanija primetili su izvesne trikove kojima se služe da bi putnicima izmamili dodatni novac.
Paprena cena prtljaga
Najočigledniji načini dodatne zarade ovih kompanija je naplata prtljaga. Tako da, iako je vaša povratna karta, na primer, do Stokholma 100 evra, za torbu ćete doplatiti minimum 1.650 dinara. U kompaniji “Wizz air”, ako propustite da torbe prijavite, platite na vreme, ili preko sajta, one će vam biti naplaćene na samom ulazu u avion, a tada će vas koštati 6.600 dinara po torbi.
Detetu je teško reći ne kad vide igračku
Agresivna marketinška kampanja jeste ono što putnike najviše uznemirava tokom leta. U toku leta, stjuardese i stjuardi ponudiće vam nešto iz bogate kolekcije predmeta sa logom kompanije, kao što su privesci, igračke, slatkiši, pa čak i parfemi. Računaju na to da je deci teško reći ne ili da ste možda nekome zaboravili da kupite poklon. Takođe, budući da ni unošenje hrane, osim za decu, nije dozvoljeno, i kesica čipsa će vas skupo koštati.
Slamka spasa za pušače
Ako ste pušač, pripremljeni ste na to da je u avionu pušenje cigareta zabranjeno. Međutim, ne svih. Tako će vas osoblje avio-kompanije “Ryanair” ponuditi elektronskom cigaretom čija je upotreba dozvoljena tokom leta. Naravno, prvo ćete morati da izdvojite novac i kupite to elektronsko pomagalo od njih.
Lutrija na 10.000 metara
Možete da isprobate i koliko sreće imate jer će vam u toku leta biti ponuđeno nekoliko vrsta greb-greb kartica, a osoblje kompanije priznaje da tokom leta proda i po 30 kartica. Iako na karticama obećavaju milione evra ili automobil, putnici zapravo dobijaju samo utešne nagrade kao što su olovke, privesci, majice.
Ako želite da budete VIP
Verovatno najbolji način zarade avio-kompanija je na propusnicima za ukrcavanje. Putnik koji želi da ima prvenstvo ulaska u avion, mora da doplati kartu po ceni od 880 dinara. Može da uđe prvi u avion, ali to mu ne garantuje da će sesti na mesto koje je želeo jer je to mesto možda neko unapred rezervisao.
Komfor se dodatno plaća
Takođe, ako ste malo viši ili imate duže noge, biće vam potrebno više prostora, ali i on se naplaćuje. Takozvano XXL sedište je od 600 do 2.000 dinara, a toliko u “Wizz airu” košta i prostor za noge. Sve što vam treba možete da rezervišete putem pozivanja pozivnog centra. Naravno, ova usluga će vam biti naplaćena i to 60 dinara po minutu. 
Na letu se za vašu udobnost brinu zaposleni koji često iz svog džepa moraju da plate stvari koje nedostaju u avionu. Bivši stjuardi low-cost kompanija bune se da često izgleda kao da rade u restoranu, a ne u avio-kompaniji. Godišnje zarađuju oko 20.000 evra, ali osim što su obuku morali sami da plate oko 2.000 evra, plaćaju 350 evra i uniforme koje nose, kao i sve što nestane tokom leta, kao što je čista krpa kojom vade stvari iz rerne. “Dovoljno je bilo da nas neko od putnika dva puta opomene da nečeg nema, pa da dobijemo otkaz”, pričaju bivši stjuardi.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κακοκαιρία πλήττει τη Σερβία: Χωρίς ρεύμα 10.000 νοικοκυριά εξαιτίας των χιονοπτώσεων

  Κακοκαιρία πλήττει τη Σερβία: Χωρίς ρεύμα 10.000 νοικοκυριά εξαιτίας των χιονοπτώσεων Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα έμειναν περισσότεροι από 10.00...