Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Šta da radite kada vam banka traži da platite dug koji niste napravili?

BEOGRAD - Dva puta godišnje banke u Srbiji imaju zakonsku obavezu da besplatno obaveštavaju klijente o stanju duga, SMS servisom ili pismom.
banka-salter
Dešava se međutim da klijent dobije sms poruku za dug koji nema i tada treba da reaguje odmah pozivom call centra banke i da ukaže na grešku. 
"Jutros sam dobio poruku da je stanje duga po keš kreditu na današnji dan 8.800 evra. Poruka je sadržala i broj kredita, iznos duga i broj call-centra za informacije. Ali, problem je što ja taj kredit u toj banci nemam, već imam stambeni zajam koji ima drugi iznos", priča M. Đ. iz Beograda.
Nimalo mu nije bilo svejedno kada je dobio SMS obaveštenje o nepostojećem zaduženju.
"Verujte mi da nikako nije prijatno kada vas neko preko poruke obavesti da ste mu dužni skoro 9.000 evra. Naravno, odmah sam pozvao call-centar i nakon dvadesetak minuta javila mi se operaterka koja je priznala da su pogrešili i da nisam jedini koji je dobio pogrešnu poruku", rekao je M. Đ.
Kako objašnjavaju u Societe generale banci, informaciju sa pogrešnim zaduženjem građanin najčešće dobije kada mobilni operateri nakon gašenja korisničkog broja, posle određenog vremena taj broj dodele nekom drugom novom klijentu. Kada dobije poruku da je zadužen za nepostojeći kredit, građanin treba odmah da pozove banku.
"Banka po prijavi klijenta koji je dobio neispravnu poruku nastoji da stupi u kontakt sa klijentom koji je promenio svoje podatke i zamoli ga da ih ažurira. Ukoliko pak klijent dobije pogrešnu poruku iz tehničkih razloga, banka mu u najkraćem roku dostavlja poruku izvinjenja zbog propusta, a potom i poruku sa ispravnim podacima. Ove poruke se ne naplaćuju", kažu u banci Intesa.
Osim što može da pozove call-centar, građanin može i da pošalje pismeni prigovor.
"Banke imaju zakonsku obavezu da dva puta godišnje besplatno obaveštavaju klijente o stanju duga po kreditnim proizvodima u korišćenju. Za klijente koji su registrovani za bilo koju SMS uslugu banke, odnosno za one za koje banka ima aktuelan i potvrđen broj telefona, šalje se besplatan SMS sa svim neophodnim informacijama, umesto redovnog pisma obaveštenja" ističu u Eurobanci. 
SMS obaveštavanja klijenta:
- o svakom prilivu na tekući račun
- o izvršenoj transakciji platnom karticom, kao i o novom raspoloživom iznosu za potrošnju nakon svake transakcije
- o izvršenju trajnog naloga i mogućnosti da podigne svoju debitnu ili kreditnu karticu u ekspozituri
- kad ističe dozvoljeni minus
- istek roka za korišćenje platne kartice
- istek oročenja i informacije o mogućnosti ponovnog oročenja
- iznos dugovanja za kreditne kartice koje je potrebno da izmire u skladu sa ugovorenim rokom.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κακοκαιρία πλήττει τη Σερβία: Χωρίς ρεύμα 10.000 νοικοκυριά εξαιτίας των χιονοπτώσεων

  Κακοκαιρία πλήττει τη Σερβία: Χωρίς ρεύμα 10.000 νοικοκυριά εξαιτίας των χιονοπτώσεων Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα έμειναν περισσότεροι από 10.00...