План је да се наредна година заврши „позитивном нулом”, а
да већ од 2015. нова авио-компанија буде профитабилна фирма
(Фото Д. Ћирков)
Комплетно ново руководство „Ер Србије” требало би да буде формирано до првог
септембра, након чега ће потпуно преузети управу над новом националном
авио-компанијом. Цео процес преузимања контроле над фирмом нови менаџмент ће
завршити најкасније до првог октобра, сазнаје „Политика”.
Како је предвиђено споразумом, менаџмент ће поставити „Итихад”, а не овдашњи политичари, чиме ће се обезбедити потпуна професионалност у вођењу компаније. План је да се наредна година заврши „позитивном нулом”, а да већ од 2015. године „Ер Србија” буде профитабилна компанија.
Запослени кажу да о реорганизацији још нико није званично са њима разговарао, али да то очекују наредних дана.
– До почетка септембра знаће се који су им кадрови потребни и дефинисана нова организација компаније, а о конкретном социјалном програму са нама још нико разговарао. Нови генерални директор је већ у фирми, али још није формирао целокупан тим – кажу запослени.
И док се чека да држава дефинише услове социјалног програма, на недавни који је био расписан пре свега неколико месеци пријавило се мање од 100 запослених. Поређења ради, „Јат” има више од 1.200 запослених, а према ранијим најавама руководилаца вишак је између 300 и 500 људи.
Међутим, према речима нашег саговорника упућеног у овај процес, чим руководство „Ер Србије” буде у потпуности преузело контролу, обратиће им се „Ербас” како би се коначно решио споран уговор са „Јатом” који датира још из 1998. године.
– Мислимо да ће се тај проблем много лакше средити са „Ер Србијом”, односно „Итихадом” као сувласником, него раније са „Јатом” и Владом Србије. Тим пре што је „Итихад” велика „Ербасова” муштерија, па до 2016. године планирају куповину 16 авиона. Према садашњим информацијама, реч је о осам модела „ербас 319” и осам модела „ербас 320” – наводи наш саговорник.
Наиме, још 1998. године од „Ербаса” су наручени авиони и за то уплаћен аванс од 23,5 милиона долара. Реч је о договореној куповини осам авиона, а вредност целог посла са школским центром и симулаторима тада је прелазила пола милијарде долара, односно 560 милиона долара. Од тога на крају није било ништа. Куповина није реализована, а „Ербас” је задржао аванс. Како је „Политика” већ писала, у „Ербасу” имају нову понуду, а како ће се проблем решити зависи и од других аранжмана ове компаније са „Итихадом”.
– Сада се нуди уместо осам четири авиона и да уместо модела „ербас 319” буде „320”. Вредност таквог посла биће знатно мања. Али, све ће то наравно сада зависити и од других послова „Ербаса” и „Итихада” – каже наш саговорник.
Александар Вучић, потпредседник Владе Србије, и Џејмс Хоган, председник „Итихада”, авио-компаније Уједињених Арапских Емирата, потписали су прошле недеље споразум о стратешком партнерству којим је основана нова авио-компанија „Ер Србија”. По том споразуму, „Итихад” је власник 49 одсто компаније, а држава 51 проценат. Компанијом управља страни партнер, а генерални директор биће Дане Кондић, Аустралијанац, пореклом из Србије који годинама ради у „Итихаду”.
Како је предвиђено споразумом, менаџмент ће поставити „Итихад”, а не овдашњи политичари, чиме ће се обезбедити потпуна професионалност у вођењу компаније. План је да се наредна година заврши „позитивном нулом”, а да већ од 2015. године „Ер Србија” буде профитабилна компанија.
Запослени кажу да о реорганизацији још нико није званично са њима разговарао, али да то очекују наредних дана.
– До почетка септембра знаће се који су им кадрови потребни и дефинисана нова организација компаније, а о конкретном социјалном програму са нама још нико разговарао. Нови генерални директор је већ у фирми, али још није формирао целокупан тим – кажу запослени.
И док се чека да држава дефинише услове социјалног програма, на недавни који је био расписан пре свега неколико месеци пријавило се мање од 100 запослених. Поређења ради, „Јат” има више од 1.200 запослених, а према ранијим најавама руководилаца вишак је између 300 и 500 људи.
Међутим, према речима нашег саговорника упућеног у овај процес, чим руководство „Ер Србије” буде у потпуности преузело контролу, обратиће им се „Ербас” како би се коначно решио споран уговор са „Јатом” који датира још из 1998. године.
– Мислимо да ће се тај проблем много лакше средити са „Ер Србијом”, односно „Итихадом” као сувласником, него раније са „Јатом” и Владом Србије. Тим пре што је „Итихад” велика „Ербасова” муштерија, па до 2016. године планирају куповину 16 авиона. Према садашњим информацијама, реч је о осам модела „ербас 319” и осам модела „ербас 320” – наводи наш саговорник.
Наиме, још 1998. године од „Ербаса” су наручени авиони и за то уплаћен аванс од 23,5 милиона долара. Реч је о договореној куповини осам авиона, а вредност целог посла са школским центром и симулаторима тада је прелазила пола милијарде долара, односно 560 милиона долара. Од тога на крају није било ништа. Куповина није реализована, а „Ербас” је задржао аванс. Како је „Политика” већ писала, у „Ербасу” имају нову понуду, а како ће се проблем решити зависи и од других аранжмана ове компаније са „Итихадом”.
– Сада се нуди уместо осам четири авиона и да уместо модела „ербас 319” буде „320”. Вредност таквог посла биће знатно мања. Али, све ће то наравно сада зависити и од других послова „Ербаса” и „Итихада” – каже наш саговорник.
Александар Вучић, потпредседник Владе Србије, и Џејмс Хоган, председник „Итихада”, авио-компаније Уједињених Арапских Емирата, потписали су прошле недеље споразум о стратешком партнерству којим је основана нова авио-компанија „Ер Србија”. По том споразуму, „Итихад” је власник 49 одсто компаније, а држава 51 проценат. Компанијом управља страни партнер, а генерални директор биће Дане Кондић, Аустралијанац, пореклом из Србије који годинама ради у „Итихаду”.
објављено: 09.08.2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου