Σάββατο 3 Αυγούστου 2013

Sniženja u Srbiji: Prvo podignemo za 100, pa spustimo za 30 odsto

BEOGRAD - Na sniženjima se često nudi roba koja je prethodno poskupela - meso prvo poskupi za 100 dinara, pa pojeftini za 30.
trgovina4
 
Trgovci pribegavaju starim oprobanim trikovima da, najpre, određenoj robi osetno podignu cene, a potom je spuste, zapravo na realnu cenu. Tako se poskupljenjima otvara put na „mala vrata“.
Tako, početkom sedmice povećaju cene svežeg mesa za 100 dinara, a za vikend najave pojeftinjenje za 30 dinara, sa primamljivim natpisom „akcija“, „veliko sniženje“. Uveren da je u vikend-kupovini uštedeo, potrošač, u stvari, plaća više.
"Kod akcijskih ponuda, primetno je da je ranije na akcijama uglavnom bila tehnika, dok se danas na popustu mogu videti i prehrambeni proizvodi", rekla je Vera Vida, predsednica Centra za zaštitu potrošača Srbije CEPS.
"To je upravo jedan od pokazatelja u kolikoj meri siromašimo iz dana u dan i koliko slabi potrošačka korpa. Postoje pravila kako se oglašava akcijska roba: izdvajanjem na vidljivo mesto, sa istaknutom cenom pre i posle pojeftinjenja, a ukoliko rok upotrebe ističe i to treba jasno da bude istakunto", dodala je ona.
Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača, upozorava da, ipak, postoje neka pravila igre u akcijskim sniženjima, koja valja poštovati.
"Udruženje trgovine pri Privrednoj komori donelo je ranije akt, kojim se iz ugla fer konkurencije uređuje oblast sniženja cena", objašnjava Bogosavljević.
Kako je dogovoreno, ne može biti stalnih rasprodaja, a vidimo da, ipak, kriza primorava mnoge da svakodnevno raznim akcijama mame potrošače. To znači da je svaki kupac postao dragocen. Nužno je tačno informisati potrošače koliki su popusti i koja je bila prethodna cena.
I trgovci ističu da je svaki kupac dragocen, posebno u uslovima manje tražnje i besparice. Kažu da su na mnogobrojnim akcijama cene i do 50 % povoljnije, kao i da je danas teško sniženjima prikriti poskupljenje, jer većina građana meri svaki dinar.
Uz razna akcijska sniženja, zato nude dodatne olakšice - bonove, kupone, „dva proizvoda po ceni jednog“, poklone...
I proizvođači maju svoje trikove da prikriju poskupljenja.
Tako je u trgovinama sada gotovo nemoguće naći nekada uobičajena standardna pakovanja. Gramažu menjaju svi proizvođači, od suhomesnatih prerađevina do sredstava za ličnu higijenu. Na rafovima su „smanjena“ pakovanja čokolade, kutije keksa ili grickalice, a pri tome je vrlo sitnim slovima zapisano da je u ambalaži manje i do 50 grama.
Manje grama, međutim, ne znači manju cenu. Naprotiv, čokolada od 75 grama staje gotovo isto kao i ona „teža“ za 25 grama.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κακοκαιρία πλήττει τη Σερβία: Χωρίς ρεύμα 10.000 νοικοκυριά εξαιτίας των χιονοπτώσεων

  Κακοκαιρία πλήττει τη Σερβία: Χωρίς ρεύμα 10.000 νοικοκυριά εξαιτίας των χιονοπτώσεων Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα έμειναν περισσότεροι από 10.00...